Aki szokott az internetről (legálisan) szoftvereket letölteni, jól ismerheti a Freemium modellt. Ennek lényege, hogy az alapszoftver ingyenes, a többet tudó, illetve a tökéletes változatért ("standard", "premium" stb.) viszont fizetni kell. Ha az ingyenes szoftver jó, használható, de értékes funkciók hiányoznak belőle, az árazás pedig ügyes, az ingyenes felhasználók egy része hatékonyan konvertálható valódi (fizetős) vásárlóvá.
Eddig az elmélet. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy az érdeklődők legnagyobb része leragad az ingyenes terméknél. Sőt, egyes esetekben az ingyenes kínálat a potenciális vásárlókat is eltéríti. (Ez az úgynevezett kannibalizáció, amikor a cég ingyenes terméke felzabálja a fizetőst.)
- A vásárló ingyen hozzájut kiválasztott fizetős (standard, premium) szoftverhez, játék kiegészítőhöz, feltéve ha
- vásárol a felajánlott fizetős áruk, szolgáltatások valamelyikéből.
- Természetesen az ingyen megkapott termék árát nem a megvásárolt áruba építik be. A pénzes árut kínáló cégek a TriplePay oldalain saját magukat és termékeiket reklámozzák. A TriplePay ezekből a reklámbevételekből fizetik ki az ajándék termékek árát.
Mindenki jól jár: a vevő ingyen termékhez jut, az ajándék termékek eladói javítják konverziójukat, a TriplePay sem dolgozik ingyen. Sikerült feltalálni az örökmozgót?