Sok éven át a kereskedők csak elnézően mosolyogtak, ha az elektronikus kereskedelem került szóba. Néhány kivételes területen kívül az e-kereskedéseknek nem volt a "téglából és habarcsból épült boltokkal" összemérhető forgalma. (A "brick-and-mortar" kifejezés is a hagyoményos kereskedelem, masszivitását, stabilitását sugallja.)
Az amerikaiak rendkívül ügyesek újabb és újabb "jeles napok" képzésében. Ilyen kreálmány a Cyber Monday, a Hálaadás ünnepét követő első hétfő is. Idén ezen a napon az online eladások, a megrendelések és az online üzletekbe való bejelentkezések száma minden képzeletet felülmúlt, 19,4 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőtti szintet,
Az adatok alapján most már biztosan kijelenthető, hogy az internet általánosan elfogadott és használt bevásárlási csatornává nőtte ki magát.
A legtöbb online fizetést feldolgozó PayPal a Cyber Monday alkalmából az előző évihez képest 20 százalékos növekedésről számolt be. 300 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőtt még marginális mobil fizetések szintje, ami jól mutatja, hogy ezen a területen is megindult a rohamos fejlődés.