A hétvégi beszerzések egy részén egy Spar áruházban estem túl. A pénztárnál a mesterségesen felduzzasztott sorban - csak egyetlen kasszát működtetnek - várakozva kíváncsian vártam, hányan fizetnek majd mobillal. Sajnos egyetlen "élő példával" sem siekrült találkoznom.
A múlt héten két tucatnyi kiadvány is megírta, hogy 400 Spar /Kaiser's/Interspar üzletben is bevezették a MobilFizetés rendszert. A rendkívüli érdeklődés feltételezhetően inkább az érintett cégek (T-Mobile, Telenor, FHB, SPAR csoport stb.) kommunikációs szakembereinek, mint az újdonságnak köszönhető, hiszen a MobilFizetés ugyanis már jó ideje működő rendszer. (Az Onlinefizetés blog olvasói legutóbb A Jövő Áruháza projekt kapcsán találkozhattak vele.)
A MobilFizetés jó kezdeményezés, de ahhoz, hogy valaki élvezhesse az általa nyújtott kényelmet komoly elszántság szükséges:
- szerződést kell kötni a mobil szolgáltatóval (a szolgáltatást csak a T-Mobile, vagy a Telenor ügyfelei vehetik igénybe),
- új, speciális SIM kártyát kell szereltetni a készülékbe (hiába köthetik meg a T-Mobile ügyfelei az interneten keresztül is a szerződést, az új SIM kártya miatt mindenképpen el kell menni az ügyfélszolgálatra),
- a rendszer csak az FHB-nál vezetett számlával működik,
- az elfogadóhelyek köre a mostani bővülés ellenére még nagyon szűk, kérdés, hogy ezért érdemes-e vállalni az ügyintézés kellemetlenségeit.
A MobilFizetés a "ki lép először" dilemma tipikus példája: a kevés elfogadóhely miatt még nem elég vonzó, ugyanakkor azért nem csatlakoznak többen a MobilFizetés rendzserhez, mert túlságosan kevés még a felhasználó.