Nem a legjobb hír azoknak, akik online szeretnének fizettetni, méghozzá online tartalmakért - az internethasználók többsége nem szeretne ilyenekért pénzt kiadni. Legalábbis ez derült ki a Gfk 17 országban elvégzett felméréséből.
A 17 országban 15 EU-ország, az Egyesült Államok és Törökország vett részt, a vizsgálat kitért az internet elérésre és a netezési szokásokra is. Kiderült, hogy míg nálunk a lakosság közel 60%-ának van internethozzáférése, addig az USA-ban ez 75%.
Az USA-ban már nagyrészt hozzászoktak az online fizetős tartalmakhoz: míg az európaiak 42%-a mondta azt, hogy minden netes tartalomnak ingyenesnek kellene lennie, addig az amerikaiaknak csupán 21%-a vallott ilyen nézeteket.
Természetesen az ország gazdasági helyzete és a fizetési hajlandóság nagyon is összefügg - Európában Svédországban fizetnének a legtöbben - 23%, ettől kicsit lemaradva következik Hollandia 19%, majd Nagy-Britannia 18%-kal. A briteknél érdekes statisztika, hogy 26%-uk nyilatkozta, hogy az online vásárlás számukra a legfontosabb internetes tevékenység.
Fizikai termékek esetén az európaiak 13%-a, az amerikaiaknak 12%-a vásárol a netről.
Online termékek, szolgáltatások tekintetében Magyarországon továbbra is vezetnek a társkeresők, felnőtt tartalmak letöltését hirdető oldalak, apróhirdetők és egyre inkább feljövőben vannak a böngészőből nyitható, ún. browser játékok.
Forrás: Emasa