A KutatóCentrum az előző évekhez hasonlóan az idén is elkészítette a hazai online kereskedelem állapotát felmérő E-Shopping Report című jelentését.
Az E-Shopping Report szerint a hazai internetezők aránya már elérte a 62 százalékot, a 18-24 évesek 72 százaléka pedig napi szinten lóg a weben.
A felhasználók számának növekedése ellenére az online vásárlási kedv tavalyhoz képest csak minimális mértékben nőtt, ami jórészt a gazdasági válság hatásának tudható be. Az elmúlt egy évben az aktív netezők 48%-a rendelt legalább egyszer a világhálón, de további 33% próbálta már ki korábban az e-vásárlást.
Az előző évi adatokhoz hasonlóan - a szolgáltatásokat nem számítva - a legtöbben idén is elektronikai cikket, könyvet, CD/DVD-t vásároltak az interneten keresztül. (A globális trend ettől eltérő - hagyományosan a könyvek és a ruházati cikkek vezetik az eladásokat.
Feljövőben van az online szállásfoglalás: a KutatóCentrum adatai szerint a következő 12 hónapban online tranzakciót tervezők ugyanis az elektronikai cikkek és könyvek beszerzése mellett leginkább a szállásfoglalást (37%) intéznék online.
A számos előny ellenére még mindig sokan nem rendelnek a világhálóról: őket leginkább az tartotta vissza, hogy nem tudják személyesen megvizsgálni a termékeket. A nem-vásárlók 40 százaléka egyszerűen fél megadni a kártyaszámát. Ennek megfelelően a webes boltok egyik legfontosabb feladata a bizalom kiépítése, illetve megerősítése lehet, amiben segíthetnek a különböző garanciavállalások, vagy a fogyasztói vélemények és értékelések megjelenítése az oldalon. A vásárlási hajlandóság növelésében kiemelt szerepe van annak is, hogy milyen fizetési módokat tesznek elérhetővé az e-kereskedők.
A KutatóCentrum jelentése megerősíti az online fizetési megoldásokra szakosodott VoXinfo tapasztalatait: a megfelelő fizetési mód megválasztása, a többféle fizetési lehetőség felajánlása elengedhetetlen ahhoz, hogy egy oldal látogatóiból vásárlók váljanak.