Az elmúlt napokban az átalakított iTunes és az új Google Pass One tematizálta a médiát. Hiba volna azonban megfeledkezni róla, hogy a Google és az Apple messze ne mazonosak a mobilfizetési piaccal.
A közel 800 tagot (főleg mobilszolgáltatókat) tömörítő GSM Association (GSMA) intenzíven dolgozik saját mobilfizetési megoldásán. Nem titkolt célja, hogy komoly piacot hódítsanak az Google és az Apple elől.
A GSMA néhány kiválasztott piacon már 2012-ben szeretnének megjelenni saját NFC megoldásukkal. Közeltéri kommunikációval (NFC) ugyan már sokan kísérleteznek, de ezek az egyedi megoldások egymással nem kompatibilisek. A GSMA szabványosított NFC-alapú fizetési rendszerének éppen az lenne az értelme, hogy nem tördelné szét a nemzetközi piacot, kis, önálló szigetekre, olyan szolgáltatást szeretnének nyújtani, ami nbármelyik mobilszolgáltatón keresztül, bármilyen készülékkel használható.
A GSMA tagjai, köztük olyan mobilszolgáltatókkal, mint Deutsche Telekom, a France Telecom, a Vodafone, vagy a China Unicom szívesen beszállnának a mobilfizetési üzletbe. A készpénzes és kártyás fizetést fokozatosan kiszorító NFC-alapú mobilfizetéssel piackutatói becslés szerint 2014-re 1,13 billió dollár értékű mobil tranzakció bonyolítanak majd le.