A magyarok még mindig ódzkodnak az online fizetési módoktól - a lassan terjedő bankkártyás fizetési "morál" nálunk messze elmarad a környező országok statisztikáitól. Hogy ennek mik az okai, nehéz lenne megmondani, talán az alapvető bizalmatlanság, ami bennünket jellemez, ha online vásárlásról van szó. Aggodalomra nincs ok - szépen lassan válik egyre népszerűbbé a kártya is.
De maradjunk az emelt díjas SMS-nél. Az emelt díjas SMS-es fizetés rengeteg előnnyel rendelkezik, amit nehéz überelni a pár 100-1000 Ft-os mikrofizetések területén.
Elég, ha csak belegondolunk, hogy több, mint 9 millió (!) mobiltelefon van a lakosságnál. Ha jól csináljuk szolgáltatásunkat, ők csak előkapják a mobilt és már fizetnek is - ilyen egyszerű!
Például a weboldal tulajdonosa által megadott kulcsszót kell elküldeni egy emelt díjas számra, és válaszban érkezik az adott tartalom (például egy jelszó amivel a felhasználó adott időre hozzáférést kap az oldal zárt részeihez). Természetesen az elküldött SMS-t minden esetben válasz SMS követi, amelyben a felhasználó értesül, hogy sikeres volt-e a fizetése, vagy nem. Többféle ársáv létezik, minden egyes ársávhoz másik emelt díjas szám tartozik, így különféle árú termékeket is árulhat az adott weboldal. Jelenleg a minimum 176 Ft, a maximum pedig 1600 Ft.
Nagyon népszerű ez a fajta fizetés a társkereső, az aukciós, az apróhirdetési és szépelegve csak "felnőtt tartalmat" kínáló oldalak esetében. Az online (browser) játékokban is emelt díjas SMS-sel juthatnak a játékosok durvább kardokhoz, őskövekhez és egyéb felszerelésekhez.
A felhasználónak nem kell sem regisztrálnia, sem bizalmas adatokat megadnia - egy emelt díjas számra kódot küldve máris megkapja/letöltheti a kívánt szolgáltatást. Csak egy SMS, és már kezdhet randizni, licitálni, hirdetni - amit csak akar.
A díj előfizetőknél a havi számlát terheli, feltölthető kártyánál pedig az egyenlegből vonja le a mobilszolgáltató. Tehát a mobilszolgáltatót ez esetben afféle "behajtókként" használják a weboldaltulajdonosok - nem nekik kell a nemfizető ügyfelekkel foglalkozniuk, sőt, a számlát is a mobiltársaság állítja ki: pontosabban a tétel a havi számlán fog jelentkezni.
Szintén előny, hogy az emelt díjas SMS beépítése a weboldalba csupán pár órát vesz igénybe, nem szükségesek túlzottan magas szintű programozói ismeretek hozzá.
Egyszerű, kényelmes tehát az emelt díjas SMS - és ha valami ennyire jó, annak kell, hogy legyen valami szépséghibája.
Ez a szépséghiba pedig nem más, mint a hatalmas jutalék, amit a mobilszolgáltatók vesznek le a kifizetett összegből (és természetesen még ehhez hozzá jön a fizetési rendszer szolgáltatója által levont jutalék is, ha csak nem direktben állapodunk meg a mobiltársaságokkal, ami ugyancsak nehézkes).
A jutalék, amit a partner megkap, forgalomtól függően 50-60% között mozog, ami első hallásra ugyancsak riasztónak tűnik.
Viszont egyelőre a mikrofizetések terén az emelt díjas SMS még mindig verhetetlen!