2009.12.07.
12:22

Írta: VoxPay - online fizetés

A Twitter Adwordse? Bemutatkozik a Sparq

A blog a Voxpay.hu webehlyre költözött!
Ez a bejegyzés a A Twitter Adwordse? Bemutatkozik a Sparq oldalon érhető el.
Kövesse friss írásainkat is a VoxPay online fizetési rendszerek oldalon!

Már írtuk, hogy régóta okoz fejtörést a Twitternek, hogy hogyan is lehetne a szolgáltatásából pénzt csinálni. Az egyik ötlet a Twitter-fiókok olvasásának fizetőssé tétele (lásd előző bejegyzésünket), a másik pedig a reklám valamilyen formában való bevezetése.

Múlt héten az AIDS világnap kapcsán egy érdekes kísérletnek lehettünk tanúi: a #red hashtaggel ellátott twittek pirosan jelentek meg a Twitteren. Ennek kapcsán elindult a találgatás, hogy vajon ez lesz-e a jövő: a szponzorált hashtag-ek miket fognak majd csinálni a twittekkel, hogy még feltűnőbbek legyenek? Vajon generál-e ez a fajta kiemelés még több retweetet, és ami a legfontosabb, még nagyobb ismertséget és forgalmat az adott márka számára, stb.

Szintén a Twitteren való reklámozás lehetővé tételére, illetve megkönnyítésére született a Twitter Sparq elnevezésű, jelenleg erőteljesen béta-állapotú alkalmazás, amelyet a Google Adwords-éhez hasonlítanak maguk a fejlesztők is (bár tegyük hozzá, hogy jelen állapotában ez költői túlzás).

Az elv hasonló az Adwords-höz: pár szavas hirdetés megírása után kulcsszavakat kell megadni, a hirdetés pedig azoknak a fiókjaiban fog megjelenni, akiknél a múltbéli twittekben gyakran felmerültek a megadott szavak.

A hirdetés lehetőleg buzdítson klikkelésre (minő meglepetés), illetve retweet-re, és közösségi párbeszédre. Utóbbit a "Tweet Prefix"- szel lehet kissé "szájbarágósan" a twitterezőknek megadni.

Példaként a Sparq mozimegnyitóra, adományozásra, közösségi véleménygenerálásra, illetve virtuális ajándékküldésre mutat mintákat.

Például (az ábrán látható hirdetés készítési kalauz alapján):

Hirdetés címe: Mit gondolsz az online fizetés blogról?

Hirdetés szövege: Gagyi? Érdekes? Hasznos? Twitteld el!

Alatta: Twittelj most! vagy Tudj meg többet!

A "tudj meg többet"-re kattintva a felhasználó eljut jelen esetben az online fizetés blogra, a "Twittelj most"-ra pedig megjelenik a már említett Tweet prefix az üzenőmezőben, és már csak be kell fejezni, majd elküldeni. Ez jelen esetben lehet pl: "Az online fizetés blog szerintem ......."

Mint említettük, a Sparq sok tekintetben hasonlít az Adwordz-re: kulcsszavak választhatók, a népszerű kulcsszavaknál ugyanúgy lesz licitálás, és itt is "akciónként" kell majd fizetni - vagy azért, mert retweetelték az adott hirdetést (vagy tweet-ben reagáltak rá), vagy pedig azért, mert rákattintottak a benne szereplő URL-re.

Ugyanakkor a Sparq megkülönbözteti magát a keresőhirdetésektől - közösségi hirdetésként aposztrofálja magát. Állításuk szerint ugyanúgy, mint a közösségi hirdetések általában, a Sparq figyelemfelkeltő és véleményformáló erővel bír. Mivel itt barátaink, illetve az általunk hitelesnek tartott twittelők küldik tovább az üzenetet, ezért sokkal hatásosabb lehet az ilyen formájú hirdetés, mint egy keresőhirdetés.

Ugyanakkor ott van a "hagyományos oldala" is a rendszernek - hiszen a felhasználó vagy twittel, vagy rákattint a linkre (jobb esetben mindkettőre), ami lehet például eladásra buzdító landolólap. Persze tegyük hozzá, hogy ezáltal egy picit messzebb kerülünk a konverziótól - hiszen sosem jó egyszerre két választást kínálni a felhasználónak. A hatásfok kétséges tehát, bár a Sparq ígérete szerint mérhető.

Egyelőre a Sparq hirdetései a PowerTwitter-en (Firefox plugin), és egy-két iPhone kliensen jelennek meg, a twittek mellett, a jobb oldali sávban, de folynak a tárgyalások annak érdekében, hogy a kör bővüljön a közeljövőben.

Jelenleg az alkalmazás ingyenesen próbálható ki a reménybeli reklámozók számára, de első tesztünkből kiderült, hogy elég sok gyermekbetegséget kell még legyűrni ahhoz, hogy valóban használható legyen a dolog. Magyar hirdetőként például ugyancsak kétséges, hogy vajon hogyan és mi alapján fogják elfogadni a hirdetésünket (van esetleg magyar Sparq-kolléga?), illetve probléma van az ékezetes karakterek megjelenítésével is. A Sparq analitikája pedig össze sem mérhető az Adwords-ével, persze ne is várjunk el ilyet egy bétafázisban lévő alkalmazástól.

Részletek a Sparq oldalán

 

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

Szólj hozzá!

Címkék: hirdetés twitter sparq

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinefizetes.blog.hu/api/trackback/id/tr201580006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása