Az elmúlt évben az Apple iOS és a Google Android platformok gyors terjedése következtében, az ezekre írt alkalmazásokon keresztül óriási mennyiségű tartalom árasztotta el a piacot. Ezzel együtt az üzlet a korábban a e bevételek túlnyomó részét adó reklámoktól az eladások felé mozdultak el. Jelenleg már a bevételek 80 százaléka származik a virtuális javak (virtuális fegyverek, aranyak, hűségpontok stb.) értékesítéséből. (Mindez megegyezik a Facebookon és a többi közösségi hálózaton megfigyelhető trendekkel.)
Iparági szakértők az alacsony hirdetési bevételek egyik oka, hogy az ügynökségek még nem értik eléggé a mobil platform jelentőségét.Az új, sikeres modell lényege, hogy maguk a készülékre (mobil, táblagép) letölthető alkalmazások ingyenesek, ugyanakkor az alaklmazás használata során különböző kiegészítők, plusz szolgáltatások vásárlását kínálja fel, amit helyben (az alkalmazásból való kilépés nélkül) meg is vásárolhatunk.
Az alkalmazáson belüli vásárlás (in-app purchasing) előnyeit azonban csak az Apple használja ki. A Google Android Marketje nem támogatja ezekez a mikro-tarnzakciókat, így ez az üzleti modell egyelőre nem elérhetp az androidos alkalmazásokat számára.