Ezt kérdezi az Ernst & Young pénzügyi tanácsadó cég is ("Will consumer pay?) nemrég megjelentetett tanulmányában. A szakértői anyag szerint mindenképpen a mikrofizetés az az eszköz, ami meghatározó lesz a következő évek online kereskedelmében, különösen a globális média- és szórakoztatóiparban.
Az E&Y szakemberei 12 ország felhasználóinak nyilvánosan elérhető adatait elemezve úgy látják, hogy Nagy Britannia, Franciaország, Japán és az Egyesült Államok lehetnek azok az országok, ahol a leghamarabb elterjedhet a mikrofizetés
Az E&Y szakemberei 12 ország felhasználóinak nyilvánosan elérhető adatait elemezve úgy látják, hogy Nagy Britannia, Franciaország, Japán és az Egyesült Államok lehetnek azok az országok, ahol a leghamarabb elterjedhet a mikrofizetés
Az online tartalmak vásárlásakor a leghatékonyabb fizetési módokat keresve a tanácsadó cég emberei úgy találták, hogy a mikrofizetés legjobb választható stratégia, ugyanakkor nem létezik egyetlen, mindenkinek megfelelő, minden helyzetben alkalmazható megoldás.
A vizsgálat ideje alatt a megfigyelt 12 országban a felhasználók 54 százaléka fogyasztott ingyenes tartalmakat, ez az arány azonban országonként jelentősen eltért. (A legnagyobb arányt - 70% - Dél-Koreában mértek.)
A tranzakció-alapú online aktivitás (e-kereskedelem, internetes bankolás) a vizsgált országokban átlagosan 35% alatt maradt. A legmagasabb értéket itt Japánban mérték (59%), a legalacsonyabbat Indiában és Oroszországban (7%)
A tranzakció-alapú online aktivitás (e-kereskedelem, internetes bankolás) a vizsgált országokban átlagosan 35% alatt maradt. A legmagasabb értéket itt Japánban mérték (59%), a legalacsonyabbat Indiában és Oroszországban (7%)
Bár napjainkban a hirdetésekkel finanszírozott tartalomszolgáltatás a legelterjedtebb, a média- és szórakoztatóipari cégek többsége szeretne áttérni a fizetős platformok használatára. Ebben meghatározó szerepe van a mikrofizetésnek. Ahhoz azonban hogy az működjön is nagyon fontos, hogy az alkalmazott megoldások illeszkedjenek az adott piacon kialakult pénzköltési szokásokhoz.