Alig néhány nappal a Nexus S telefon premierje után a Google bejelentette, hogy új az NFC (Near Field Communication - közeltéri kommunikáció) technológián alapuló marketing szolgáltatást indít. Az egybeesés nem véletlen, hiszen az Android 2.3 (Gingerbread) operáció rendszerrel működő Nexus S az első NFC chipet tartalmazó telefonok egyike.
Az új szolgáltatás a Google Helyek szolgáltatáson alapulva az ott feltüntetett helyekhez véleményeket, ajánlásokat társít.
Az amerikai Portlandban (Oregon állam) folyó teszt-kampányban a résztvevő üzletek tulajdonosai a kirakatba kitűzhető, nagy, feltűnő "Recommended on Google" feliratot kaptak. Az ebben elhelyezett NFC chip teszi lehetővé, hogy az NFC chippel ellátott telefonnal a felhasználók információkat nyerjenek az adott boltról, szolgáltatóról. (Az információk a bolt saját leírását és a felhasználók véleményét tartalmazzák.)
Ha valakit mindez emlékeztet a Google korábbi Google Places kampányra, az korántsem a véletlen műve. Akkor a Google által osztogatott feliratok kétdimenziós vonalkódot (úgynevezett QR kódot) tartalmaztak. A felhasználók ezt megfelelő programmal felszerelt mobiljukkal lefényképezve dolgozhatták fel. Az NFC technológián alapuló megoldás jóval egyszerűbb, kevesebb lépésből áll, ezért feltételezhető, hogy idővel jobban el is terjed.