Miközben évek óta azt halljuk, hogy az emberek nem hajlandók fizetni az online tartalmakért, a legfrissebb felmérések egészen mást mutatnak. A Pew Internet & American Life legfrissebb vizsgálatai mást mutatnak. Ezek szerint 2010-ben az amerikaiak 65 százaléka fizetett az interneten keresztül valamilyen online (nem kézzel fogható) termékért. Ez mindössze 1 százalékkal marad alatta az e-kereskedelemben vásárolt fizikai javaktól.
A felmérés szerint az emberek leginkább zeneszámokért és szoftverekért hajlandók fizetni, a sort a podcastok és a játék-kiegészítők zárják. Érdemes azonban figyelembe venni, hogy a táblázat a vásárlási hajlandóságra, nem pedig az egyes kategóriákban elköltött összegekre vonatkozik. A 65 százalék ugyan jól mutat, de a tény, hogy az online vásárlási hajlandóság meg a legnépszerűbb kategóriákban sem haladja meg a 33 százalékot mutatja, hogy a még fejlett amerikai piac is csak a fejlődés egy korai szakaszában áll. Itthon a fizikai javak online kereskedelme a fejlett online piacokhoz képest csak jelentős fáziskéséssel, az elmúlt években kapott komoly lendületre. Ennek megfelelően az online javak kereskedelme csak mostanában indul be. A külföldi példák jól mutatják, mekkora lehetőségeket rejt ez a piac.