Bár a Twitter kétségkívül az idei év internetes slágere, és a site értéke dollármilliárdokban mérhető, egy nagy szívfájdalma azért van az alapítóknak - nevezetesen, hogy még mindig nem sikerült pénzt csinálni belőle.
Még mindig a jövő nagy kérdése, hogy a beépített reklámok irányába indul el a Twitter, vagy esetleg fizetőssé teszi a szolgáltatást. Nos, utóbbi esetben a jövő nem is olyan távoli - nemrég jelentette be a cég, hogy januártól kísérleti jelleggel Japánban bevezetik a fizetős Twittert.
Onnantól kezdve fizetés-ügyileg, Japánban legalábbis, kétféle Twitter-fiókot lehet megkülönböztetni: az ingyenes és a prémium fiókokat. Maguk a twittek írói dönthetik majd el, hogy kérnek-e pénzt követőiktől, vagy sem. Természetesen első körben csupán a nagyon népszerű fiókok tulajdonosainak, például celebeknek, vagy értékes üzleti információkat közreadó twittelőknek fogja ez megérni.
Kétféle fizetési modellt találtak ki Twitterék: az egyik a havi előfizetés, a másik pedig a pay-per-tweet, tehát twittenkénti fizetés, amelyet vagy az olvasó bankkártyájáról, vagy pedig mobilszámlájáról fognak levonni.
Az előfizetési díjak 200-2000 Ft-ig terjednek, a befolyt összegekből a Twitter 30%-ot tart meg magának. A Prémium fiókok igényléséért is fizetni kell majd - a cég jövőre többszázmillió dolláros bevételekre számít.
Mások viszont arra, hogy a fizetőssé tétellel a Twitter elvágja magát felhasználói előtt.
Forrás: Blogherald, PC Fórum